Pagina's

Volg mijn Blog met Bloglovin

woensdag 4 september 2013

Merry Christmas, model Kerstklok en nog wat geborduurd met de machine...


Welkom Eliane en Mar, leuk dat jullie mijn blog gevonden hebben. Mar haar blog heb ik gevonden en ben inmiddels ook haar volgster geworden, ze maakt schitterende creaties, heb jij ook een blog Eliane want ik wil ook graag bij jou komen kijken?

Dit wordt een lange blog dus ik zou zeggen pak een kopje koffie of thee erbij......lol.

Het afgelopen weekend hebben we onze jongste dochter over gehuisd, we hadden geluk met het weer en alles is spoedig verlopen. Ik had er behoorlijk tegenop gezien maar het viel achteraf reuze mee.  Ze is nog niet helemaal ingeburgerd maar heeft het nu al goed naar haar zin, samen met haar vriend.

Dan nu mijn creatie.............
Deze keer heb ik zelf een kaart geknipt/gesneden. Ik heb de mal van Marianne Design gescand, dit malletje 300% vergroot en toen had ik dus een grote Kerstklok. Hier heb ik het model van de kaart vandaan (wie het patroontje leuk vindt en ook eens uit wil proberen mag een mailtje sturen en dan stuur ik het naar je toe).



 
 
Ik had geen idee of het wat ging worden en....zuinig als ik ben...heb ik niet het mooiste papier gebruikt wat ik heb maar gewoon in de restenbak gezocht. Daar lag nog wel het een en ander en dat heb ik hiervoor gebruikt, ik heb dus geen naam voor jullie van wie dit papier is.
 
 
 
 
De tekst Merry Christmas heb ik van een rolletje lint wat ik nog had liggen en heb ik op deze tag geplakt. Daar bovenop een slede, geknipt van een border van Cheery Lynn.
 
 
 
 
Van dit Kerstklokje heb ik dus het patroon vandaan gehaald. Ik heb er zelf een "klepeltje" op geplakt.
 
 
 
 
 
De doorzichtige kunststof ijssterren zijn eigenlijk slingers voor in een Kerstboom maar ik heb er gewoon een aantal vanaf geknipt....lol.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dit is hem dan uiteindelijk geworden, niet echt naar mijn zin maar ik durf hem toch wel te laten zien hier;)  Het is wellicht leuk om jullie op een idee te brengen toch?
 
 
Mijn gebruikte materialen zijn:
 
 
 
Plaatje, komt weer van internet en heb ik geprint op canvaspapier.
Ondergrond stevig cardstock.
Cheery Lynn B140 Christmas Sleigh
Crafts Too ovals
Marianne Design LR 0121
Marianne Design LR 0182
Marianne Design LR 0187
Memory Box Flowering Chrismas Tree
Whiff of Joy Bells Festoon die
 
 
 
 
Verder nog gebruikt:
organzalint, doorzichtige kunststof ijssterren, pareltjes, zilverkleurig gaas, gesso, cardstock

 
 
 
Verder ben ik nog af en toe bezig om met mijn nieuwe borduurmachine te oefenen, ik had nog niets op elastische stof uitgeprobeerd en aangezien er vriendinnen van mijn dochters zijn die al kinderen hebben vond ik het leuk om iets een persoonlijk tintje te geven.
 
Onderstaand rompertje heb ik bij het Kruidvat gekocht voor € 0,50 in de uitverkoop, als het mislukte was er niet veel verknoeid vond ik. Het appeltje van oranje stond er al op, ik heb alleen de naam erop geborduurd. Dit lettertype had ik ook nog niet geprobeerd en ik vind persoonlijk een dicht lettertype mooier blijkt nu;)


Verder heb ik nog een mutsje geborduurd met naam en bloemetje voor een meisje.




Morgen ga ik naar de naaimachinehandel, ik krijg dan een soort les/uitleg over de borduurmachine wat er allemaal nog meer mee kan, superleuk hoor want tot nu toe heb ik alleen maar wat figuurtjes en namen geborduurd en er is nog zoveel meer mogelijk.
 
 
Verder was ik deze week nog zo gelukkig om bij de Give away bij ScraphouseBlog een set mallen van Memory Box te winnen, wat een bofferd ben ik he? Ik lig voor de brievenbus hoor haha.
 
 
 



 

39 opmerkingen:

  1. Hoi Hanny,

    Je Kerstklok is schitterend geworden! Er is zoveel op te zien... PRACHTIG! Heel mooi, zoveel verschillende technieken op 1 creatie. Het rompertje en mutsje zijn heel mooi geworden met de borduurmachine, je bent echt creatief hoor! Leuk om telkens weer hele andere creaties bij jou te mogen bewonderen...

    Tot snel in blogland!
    Groetjes Lisanne
    http://cardsbylies.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een idee om de kerstklok te vergroten. Wat kun je toch veel met mallen doen. Gewoon onthouden hoop ik. Het 2e borduurwerkje vind ik persoonlijk ook iets mooier, al kan de eerste wel. Ik kan zelf eenvoudig borduren met de machine maar doe het nu weinig. Ik naai de laatste jaren ook niet zo veel meer. Maar wie weet, zeg nooit nooit. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kerstklok heb je gemaakt Hanny! En wat maak je al mooie dingen met je borduurmachine.
    groetjes
    Heleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hanny, Wat een leuke klok is het geworden. IK vind dat je dit heel erg mooi hebt gemaakt. Leuk met de kleine klok een het prachtige plaatje. IK ben even benieuwd heb je mijn mail ontvangen?. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hanny.
    Prachtige kaart de kerstklok,en leuke ideetjes heb je om op een kaart te verwerken. Het rompertje en mutsje zijn schattig geworden. Gr Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, mijn glas cola is leeg hoor hihi. Wat een leuk idee die kerstkaart zo te maken als kerstklok. Leuke details er op.
    Gaaf die geborduurde namen op het mutsje en rompertje.
    Gefeliciteerd met het winnen van de mallen en veel plezier ermee.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé Creabea, wat heb je dit weer gaaf verzonnen, en je moet nooit zeggen dat je iets uit de resjes bak vandaan haal, hihi. Alle gekheid op een stokje, het is schitterend gedaan. Een kerstklok mal vergroten, hoe kom je er op? super!! En wat super dat je een borduurmachine hebt, ik denk dat we daar nog wel meer van zullen zien!
    En ja kleine kinderen worden groot hè! EN DAN GAAN ZE ONDER VADER EN MOEDERS VLEUGELS VANDAAN!! Sorry mijn caps lock stond nog aan, vandaar de grote letters, hihi. Ik zit ook buiten in het half donker nog berichtjes te typen, het is nog zo lekker buiten. Fijne zomerse dagen en lieve groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee hoe kom je er op maar wel super mooi geworden hoor.

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig met een bakkie thee je post
    gelezen, wat schrijf jij leuk.
    Niet naar je zin je kaartje ? Hoe kan
    dat nou, want ik vind hem echt heel
    erg leuk, gave details erop, nou wat
    wil je nog meer ☺
    Leuk hoor die borduurmachine, je kan
    er veel mee, ben benieuwd wat je er
    allemaal nog mee gaat leren.
    Gefeliciteerd ook met je gewonnen
    prijsje.

    Fijne (knutsel)week gewenst ☺
    Lieve grtjsss van Erica ¤
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zooooo dan.....dát is slim om zo'n malletje te scannen en te vergroten. Ik krijg ineens allemaal ideetjes en zeg nou niet dat je niet tevreden bent want dat mag je bést zijn hoor.....ik vind hem supergoed gelukt je kaartje. Er moet toch iets te verbeteren blijven, we leren nog elke dag, óók van onszelf.
    Leuk dat je zo met de borduurmachine bezig bent ook....ik weet van mijn vriendin wat dát voor een verslaving kan worden ook.....o jee......dat wordt opblijven 's nachts.
    lieve groetjes van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gave kerstklok, Hanny en ook je borduursels vind ik erg leuk, Proficiat met je gewonnen mal. Lieve groetjes uit de Grand Canyon.
    Xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo zie je maar dat je met restjes papier ook een supermooie creatie kan maken. Het is prachtig Hanny.
    En zo veel leuke details. Super.
    Gefeliciteerd met je prijs, geniet ervan.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Hanny,
    Leuk idee om de mal te scannen en te vergroten..en je kerstkaart is super mooi geworden.Leuke de borduurmachine, heb je die bij Terbeek gekocht ?? of doet Hans alleen nog maar reparaties ??

    liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk deze klok! Zo zie je maar weer, niets weggooien er kan nog zoiets moois uit voortkomen!
    groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. haaai hanny,
    leuk hoor!!!!! vind de naam met open letters ook wel leuk hoor..is weer wat anders....had op het hj een berichtje achtergelaten en zie dat je zilverkleurig gaas hebt gebruikt MOOI!!!!!
    fijne dag!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi hanny,
    Wat leuk!
    Mijn zus maakt ook veel van stof en borduurd ook vaker de naam etc.
    Misschien krijg jij weer van haar inspiratie;)
    Veelliefsvandaisy.blogspot.nl

    Fijne zomerdag!!

    Bisou,
    Wendy
    (maison-de-wendy.blogspot.com )

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haaaai,
    wat schattig dat rompertje...vind het wel leuk gedaan hoor die open letters....is weer eens wat anders.... heb het antwoord op mijn vraag gevonden,het is zilverkleurig gaas....LEUK!!!!!!
    het is heeel slim om een mal zo te vergroten!!!!! dat opent weer perspectieven......want wat met die ene mal kan kan ook met een ander....leuk gedaan!!!!!
    fijne dag
    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohh wat een gave kerstklok! Heel mooi versierd en wat een leuk idee!

    En het borduren met de machine gaat je ook heel goed af, leuk joh!

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Hanny,
    Je hebt je lekker uitgeleefd met de kerstklok. Ik vind hem leuk geworden hoor al ben je zelf niet helemaal tevreden. Volgens mij heeft iedereen wel iets wat je een volgende keer anders zou willen doen met een creatie. Maar een ander ziet dat helemaal niet die kijkt er weer anders naar.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Hanny,
    De kerstklok is prachig!! En wat zijn je geborduurde rompertje en muts leuk geworden!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. beide projectjes zijn supermooi geworden, liefs, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  22. beide projectjes zijn supermooi geworden, liefs, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het ziet er erg leuk uit Hanny, je kerstboom en je borduurprojecten! Oefening baart kunst en ik moet zeggen dat het er al heel goed uitziet...

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Hanny,
    Wat een leuke kaart,en wat een goed idee om de boom te vergroten.Maar je borduurwerk ziet er ook goed uit voor een probeersel

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Hanny, wat ben je toch creatief! Ontzettend leuke kerstklok heb je gemaakt met echt geweldige details. Ook de borduurmachine ligt je goed zo te zien, superleuk hoor wat je allemaal maakt. Gefeliciteerd, ik kan me voorstellen dat je voor de brievenbus ligt haha! Ik heb vandaag de postbode ook de post uit zijn handen gerukt (nee hoor, grapje!). Maar ik heb wel leuke post ontvangen vandaag, superbedankt! Wat zijn ze leuk zeg!
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Klinkt als een klok, je mooie creatie Hanny! Erg mooi zoals jij hem hebt versierd, wat een werk meid! Maar móói! En ook je borduurwerk op de machine ziet er super uit, zo schattig, die kleine kleertjes! Proficiat met je gewonnen mallen van MB, die zijn echt in goede handen bij jou!! Liefs, Ira x
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Scitterende kerstkaart Hanny. Goed gedaan, al die losse delen en dan een fraai geheel van sm,eden. Knap hoor.
    gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw...je hebt je borduurmachine al goed uitgetest.....heel leuk gedaan!
    Ook je kaartje is weer heel erg leuk....apart model!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Hanny,
    het is een tijdje geleden maar hier ben ik terug... Wat een mooie kaarten heb je gemaakt!
    Die kerstklok is een super idee... héél mooi kaartje.
    Wat een leuke borduurwerkjes, je kan al goed overweg met je borduurmachine!Doe zo verder :-))

    Lieve groeten, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi kerstklok kaart Hanny,
    Echt gaaf!
    Ik zie dat je je borduur machine heerlijk uitgeprobeerd heb, ziet er mooi uit hoor. Een persoonlijk kado is dat
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind je kerstklok super mooi hoor!!! Prachtig versierd!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi die kerstklok Hanny, leuk idee om die zo te vergroten!
    Ook je borduurwerkjes zien er super uit!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oooohhh wat mooi Hanny! Prachtige details en je stikwerk is ook supers! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat ziet er allemaal super uit Hanny!
    Liefs, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Hanny
    Wat een gave kerstklok
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige kerstklok heb je gemaakt en je borduurwerkcreaties zien er ook schitterend uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter:

Beste allemaal,
Ik vind het heel leuk dat je op mijn blog komt en hoop dat je hier inspiratie uit kunt halen. Je mag je me altijd mailen als je vragen hebt of iets wilt weten.

Thank you for visiting my blog, if you have any questions, please e-mail me..